مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 اسفند 1399 ساعت 02:052021-02-24سياسي

جامع یا مانع؛ استدلال موافقان و مخالفان طرح شفافیت چیست؟


فرزانه سادات باطنی، لایحه ی شفافیت آرای نمایندگان مجلس، سه شنبه 15 بهمن، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به رای گذاشته و با 153 رای موافق، - طرح شفافیت آراء نمایندگان که عدم تصویب آن به تازگی در مجلس حاشیه ساز شد، موافقان و مخالفان سرسختی دارد؛ موافقان بر این باورند که این طرح به اصلاح حکمرانی منجر می شود اما مخالفان می گویند شفافیت آراء منجر به فشار بیشتر لابی گران بر نمایندگان و خرید و فروش رای آن ها می شود.

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو-فرزانه سادات باطنی، لایحه ی شفافیت آرای نمایندگان مجلس، سه شنبه 15 بهمن، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به رای گذاشته و با 153 رای موافق، 63 رای مخالف و 12 رای ممتنع و در حالی که تنها سه رای تا تصویب فاصله داشت، رد شد؛ طرح شفافیت آراء در واقع اصلاح آیین نامه داخلی مجلس بود و به همین دلیل برای تصویب به دو سوم آراء نمایندگان نیاز داشت.

همان روز جمعی از مخالفان لایحه در صحن علنی مجلس استدلال خود را پشت تریبون مطرح کردند؛ عمده ی استدلال ها در واکنش با رای موافقان مطرح شد.

شفافیت، تکلیفی که روشن نمی شود روز رای گیری طرح شفافیت، یکی از مهمترین روزهای مجلس یازدهم در اولین سال فعالیت خود به حساب می آمد؛ هرچند تعدادی از نمایندگان در چنین روز مهمی غایب بودند و یا حضورشان در مجلس به رای خاصی منجر نشد اما صح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جامع یا مانع؛ استدلال موافقان و مخالفان طرح شفافیت چیست؟

جامع یا مانع؛ استدلال موافقان و مخالفان طرح شفافیت چیست؟