مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 اسفند 1399 ساعت 21:452021-02-24اجتماعي

اهداف پیوند زدن درختان میوه را بدانیم


یک کارشناس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: درختان میوه بعد از سال ها و گاهاً در سال های اولیه دچار مشکلاتی می شوند که می توان آن ها را با پیوند زدن برطرف کرد.

- ایسنا/لرستان یک کارشناس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: درختان میوه بعد از سال ها و گاهاً در سال های اولیه دچار مشکلاتی می شوند که می توان آن ها را با پیوند زدن برطرف کرد.

منیر اسدزاده در گفت وگو با ایسنا در رابطه با اهداف مهم در پیوند زدن درختان میوه، اظهار کرد: در گیاهانی که نمی توان آن ها را به طریق قلمه، خوابانیدن و تقسیم ریشه ازدیاد کرد برای حفظ صفات ظاهری و باطنی یعنی ژنتیکی کوپیوند از پیوند استفاده می کند به عبارت دیگر پیوند کردن تغییری در خواص ظاهری و یا باطنی پیوندک ایجاد نمی کند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف پیوند جوان سازی درختان است، عنوان کرد: درختانی که اندام های هوایی آن ها از بین رفته و یا فرسوده شده اند ولی دارای قابلیت های بسیاری هستند را می توان به وسیله پیوند جوان کرد.

اسدزاده بیان کرد: درختانی که ریشه های آن ها به علل مختلف مانند کم بودن مقدار ریشه یا قادر نبودن به جذب شیره خام به اندازه کافی، قادر به استفاده کامل از مواد غذایی نیستند، با پیوند کردن شاخه ریشه دارای به تنه آن ها می توان به جذب مواد غذایی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهداف پیوند زدن درختان میوه را بدانیم

اهداف پیوند زدن درختان میوه را بدانیم