مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 اسفند 1399 ساعت 16:352021-02-24اقتصادي

ظرفیت 30 میلیارد دلاری تجارت ایران و اتحادیه اوراسیا


مدیرکل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ظرفیت مبالادت تجاری ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا حدود 27 تا 30 میلیارد دلار است که به دلیل عدم شناخت مناسب طرفین از یکدیگر تاکنون محقق نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، بهروز حسن الفت امروز در حاشیه نشست تخصصی و هماهنگی نخستین نمایشگاه اوراسیا در جمع خبرنگاران گفت: ظرفیت مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اوراسیا حدود 27 تا 30 میلیارد دلار است که به دلیل عدم شناخت مناسب از ظرفیت های یکدیگر تاکنون محقق نشده است.

مدیرکل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه به دنبال اجرای موافقتنامه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در آبان سال گذشته، بیش از حدود 82 درصد از اقلامی که از اتحادیه اوراسیا ترجیح گرفته بودیم افزایش صادرات داشتم و لذا روند تجاری ما با این منطقه از جهان مثبت بوده است.

وی بیان داشت: تاکنون حدود 780 قلم کالا بین ایران و کشور های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در قالب تثبیت یا تخفیف تعرفه مبادله شده است و با آغاز مذاکرات جدید که از بهمن ماه امسال آغاز شده به جز حدود 20 درصد از کالا ها که در اصلاح به آن ها فهرست منفی گفته می شود کنار گذاشته می شود و در مورد مابقی اقلام در قالب تجارت آزاد مذاکره می شود تا تعرفه ها در طی چند سال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت 30 میلیارد دلاری تجارت ایران و اتحادیه اوراسیا

ظرفیت 30 میلیارد دلاری تجارت ایران و اتحادیه اوراسیا