مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 اسفند 1399 ساعت 15:152021-02-24پزشكي

استفاده از 2 ماسک برای پیشگیری از کرونای انگلیسی


مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای پیشگیری از کرونای انگلیسی بر طبق تاکید سازمان جهانی بهداشت استفاده از 2 ماسک توصیه شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ دکتر رزیتا خداشاهی روز چهارشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: قدرت سرایت ویروس کرونای انگلیسی بسیار زیاد است و بنابراین باید از 2 ماسک پارچه ای و جراحی برای پیشگیری از انتقال ویروس استفاده شود و از سوی دیگر بالا و پایین ماسک باید حتما ثابت شود تا ورود ویروس امکان پذیر نباشد.

وی ادامه داد: کاهش دوره نقاهت و افزایش سرایت بیماری یکی از ویژگیها و تفاوت های مهم ویروس جهش یافته انگلیسی با نوع ویروس کرونای معمولی است.

این پزشک فوق تخصص رشته عفونی گفت: دوره نقاهت ویروس کرونای رایج 2 تا 10 روز است در حالی که دوره نقاهت ویروس کرونای انگلیسی 24 تا 48 ساعت است و این موضوع نشان دهنده افزایش سرایت و شدت واگیری این ویروس است.

خداشاهی افزود: طبق بررسی های انجام شده ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی افراد زیر 20 سال را بیشتر درگیر می کند اما باید توجه داشت که در طی سه دوره اوج شیوع کرونا در مشهد و خراسان رضوی ابتلای تمامی گروههای سنی را شاهد بوده ایم.

وی ادامه داد: ایجاد جهش در ژنوم ویروس، امری طبیعی است به طوری که ویروس ها در تمام جوامع دچار موتاسیون و تغییر می شوند و راههای پیشگیری و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از 2 ماسک برای پیشگیری از کرونای انگلیسی

استفاده از 2 ماسک برای پیشگیری از کرونای انگلیسی