مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 اسفند 1399 ساعت 12:002021-02-24اقتصادي

گراهای داخلی به خارج کشور برای ضربه فنی تولید در اسفراین


فرماندار اسفراین با اشاره به انعقاد قرارداد واردات 100 هزار تن لوله بدون درز از اوکراین به کشور، گفت: عده ای نمی خواهند تولید در اسفراین پا بگیرد.

- طاهر رستمی در گفتگو با مهر اظهار کرد: طبق پیگیری های فراوان بنا بود قرارداد یکی از شرکتهای فعال در استان با وزارت نفت برای تولید 200 هزار تن لوله به مدت 2 سال منعقد شود تا این شرکت در سال جهش تولید رشد مناسبی پیدا کند.

فرماندار اسفراین ادامه داد: از آن جایی که ظرفیت تولید این مقدار لوله در 2 سال وجود نداشت وزارت نفت با قرارداد 3 ساله موافقت کرد.

وی افزود: اکنون بناست حدود 100 هزار تن لوله بدون درز از اوکراین وارد شود و انعقاد قرارداد در مراحل نهایی قرار دارد.

رستمی با تاکید بر اینکه اسفراین ظرفیت تولید سالانه 70 هزار تن لوله بدون درز دارد، گفت: به نظر می رسد عده ای نمی خواهند تولید در اسفراین پا بگیرد.

فرماندار اسفراین این قرارداد را بسیار اشتباه و خلاف سیاست جهش تولید عنوان کرد و گفت: انتقاد جدی از مسئولان داریم و درخواست داریم وزارت صنعت جلوی این اتفاق را بگیرد و نهادهای نظارتی بررسی کنند که چرا این قرارداد در سال جهش تولید منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق قرارداد با شرکت اوکراینی 50 درصد تولید در استان کاهش می یابد، گفت: طبق قانون خرید کالای خارجی که مشابه داخلی دارد ممنوع است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گراهای داخلی به خارج کشور برای ضربه فنی تولید در اسفراین

گراهای داخلی به خارج کشور برای ضربه فنی تولید در اسفراین