مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 ساعت 15:102021-01-28اقتصادي

افزایش نرخ ارز نفعی برای دولت ندارد/ جلوگیری از تخلفات تراکنشی


تورم موجود ناشی از محدودیت عرضه ارز و انباشت نقدینگی است و افزایش نرخ ارز هزینه های دولت را اضافه می کند و نفعی به دولت نمی رساند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازو محدود شدن سیستم بانکی نیز شرایط ویژه ای را برای کشور ایجاد کرد که از این شرایط سخت عبور کردیم و دشمن به رغم فشار به طبقات کم درآمد جامعه و ایجاد مشکلات معیشتی برای آنها، به هدف خود که فروپاشی اقتصادی کشور بود نرسید.

وی، با اشاره به انتشار افزون بر 80 هزار میلیارد تومان اوراق از سوی دولت در سال 99 بیان داشت: بخش زیادی از این انتشار اوراق در چارچوب عملیات بازار باز انجام شده و اگر این اقدام صورت نمی گرفت، 560 هزار میلیارد تومان نقدینگی اضافه ایجاد می شد.

تورم موجود، ناشی از محدودیت عرضه ارز است وی ادامه داد: تورم موجود در کشور ناشی از محدودیت عرضه ارز و انباشت نقدینگی است و لذا بالا رفتن قیمت ارز به دلیل محدودیت ها بدون تردید بر افزایش قیمت ها و تورم تأثیر زیادی داشته است.

همتی گفت: در شرایط تحریم و با کاهش درآمدهای دولت، بخشی از ارزهای صادراتی نیز به کشور برنگشت که البته بخش مهمی از صادرکنندگان ارز خود را برگرداندند که قابل تقدیر است.

رییس کل بانک مرکزی افزود: لذا باید توجه داشته باشیم که وقتی تعادل عرضه و تقاضای ارز به هم می خورد، قیمت ارز نیز افزایش می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش نرخ ارز نفعی برای دولت ندارد/ جلوگیری از تخلفات تراکنشی

افزایش نرخ ارز نفعی برای دولت ندارد/ جلوگیری از تخلفات تراکنشی