مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 ساعت 14:502021-01-28اقتصادي

خبر مهم همتی برای بازار ارز


تحریم های دو سال گذشته بی سابقه ترین تحریم علیه ایران بود که تاکنون در مورد هیچ کشوری اعمال نشده است و کشور در یک جنگ تمام عیار اقتصادی درگیر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، رییس کل بانک مرکزی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس با اشاره به فشار بی سابقه تحریم ها در 2 سال گذشته گفت: طی سالهای اخیر شرایط بسیار سختی را گذراندیم، لذا انتظارات از بانک مرکزی و نظام بانکی کشور هم باید متناسب با توانایی ها و امکانات سیستم بانکی و بانک مرکزی باشد.

همتی افزود: تحریم های جدید آمریکا که از اواخر سال 96 اعلام شده بود از 15 مرداد سال 1397 و یک هفته از پس اینکه بنده مسئولیت بانک مرکزی را بر عهده گرفتم عملیاتی شد و به مرور و طی ماههای بعد از آن به اوج رسید که شامل تحریم بانک مرکزی و بانکها و صادرات نفتی و سایر موارد بود و عملا منابع ارزی و اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار داد.

وی تصریح کرد: این تحریم بی سابقه ترین تحریم علیه ایران بود که تاکنون در مورد هیچ کشوری اعمال نشده بود.

همتی ادامه داد: در طول 2 سال گذشته بخش زیادی از درآمد ارزی مان را از دست دادیم، بنابراین دولت در دو سال گذشته به شدت تحت فشار بود و همان مقدار محدود منابع ارزی نیز با هدف حمایت از اقشار ضعیف با نرخ 4200 تبدیل شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبر مهم همتی برای بازار ارز

خبر مهم همتی برای بازار ارز