مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 ساعت 14:052021-01-28بين الملل

تخت روانچی: آمریکا فرصت بازگشت به برجام را از دست ندهد


سفیر ایران در سازمان ملل متحد گفت، آمریکا هرچه سریع تر به برجام بازگردد زیرا دریچه این فرصت رو به بسته شدن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مجید تخت روانچی سفیر ایران در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به آمریکا هشدار داد هرچه سریع تر به توافق هسته ای بازگردد زیرا پنجره این فرصت رو به بسته شدن است.

تخت روانچی در پیامی به روزنامه یو اس اِی تودی ، با اشاره به خروج یکجانبه دولت پیشین آمریکا از برجام متذکر شد: طرفی که باید تغییر مسیر بدهد ایالات متحده است نه ایران .

آنتونی بلینکن بامداد امروز (پنجشنبه) در اولین کنفرانس خبری خود به عنوان وزیر خارجه آمریکا با متهم کردن ایران به نقض برجام تصریح کرد که واشنگتن راه طولانی در بازگشت به برجام دارد و در صورتی به این توافق هسته ای بازمی گردد که جمهوری اسلامی ایران به تعهداتش ذیل برجام عمل کند.

علاوه بر تخت روانچی، علیرضا میریوسفی سخنگوی هیأت نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در گفت وگو با هفته نامه آمریکایی نیوزویک به اظهارات بلینکن واکنش نشان داد و گفت:   همانطور که وزیر خارجه (ایران) ظریف و سفیر (ایران در سازمان ملل) روانچی در یادداشت اخیر خود تأکید کردند، ما همیشه ایالات متحده را به عنوان عضوی در نظر می گیریم که نه تنها برجام بلکه قطعنامه 2231 شورای امنیت را در تضاد با قوانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخت روانچی: آمریکا فرصت بازگشت به برجام را از دست ندهد

تخت روانچی: آمریکا فرصت بازگشت به برجام را از دست ندهد