مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 ساعت 13:402021-01-28اقتصادي

رشد 2 برابری تامین مالی از طریق بازار سرمایه


در 10 ماه سال جاری نقش سهم بازار سرمایه در تامین مالی از 11 درصد به 22 درصد و نقش بازار پول در این بخش به 68 درصد رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، عباس معمارنژاد دیروز چهارشنبه در مراسم معارفه رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: نقش و جایگاه بازار سرمایه در چند ماه نخست سال جاری نسبت به سال های گذشته تفاوت بسیاری زیادی کرده است.

وی افزود: نقش بازار پول در تامین مالی در بازه زمانی سال 95 تا 98 حدود 87 درصد بود اما بازار سرمایه در این مدت حدود 11 درصد در تامین مالی نقش داشت.

معمارنژاد خاطرنشان کرد: در 10 ماه سال جاری نقش سهم بازار سرمایه در تامین مالی از 11 درصد به 22 و نقش بازار پول در این اقدام به 68 درصد رسیده است.

به گفته معاون وزیر اقتصاد و دارایی، این نشان می دهد که باید توقع بیشتری را نسبت به معاملات بازار سرمایه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در این بازار حدود 57 میلیون کد بورسی صادر شد اما بازار سرمایه دارای جمعیت حدود 87 میلیون نفری است زیرا همه افراد از نتیجه این بازار منتفع می شوند؛ بنابراین باید نگاه به بازار سرمایه نسبت به زمانی که جمعیت کل این بازار دو میلیون نفر بود تغییر پیدا کند، در همین راستا طبیعی است که توقع های سازمان بورس از مقامات کشور تغییر کرده باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 2 برابری تامین مالی از طریق بازار سرمایه

رشد 2 برابری تامین مالی از طریق بازار سرمایه