مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 ساعت 10:552021-01-28سياسي

سادیر جاپاروف به عنوان رییس جمهوری جدید قرقیزستان سوگند یاد کرد


مراسم تحلیف سادیر جاپاروف، رییس جمهوری منتخب قرقیزستان امروز (پنج شنبه) برگزار شد و وی به عنوان رییس دولت رسما زمام امور کشور را بدست گرفت.

- مراسم تحلیف سادیر جاپاروف، رییس جمهوری منتخب قرقیزستان امروز (پنج شنبه) برگزار شد و وی به عنوان رییس دولت رسما زمام امور کشور را بدست گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، در مراسم تحلیف سادیر جاپاروف روسای جمهور سابق قرقیزستان از جمله سورونبای جینبکوف و رزا اوتونبایوا ، روسای سابق پارلمان، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 2021، قانون گذاران، وزرا، دیپلمات های مشغول خدمت در این کشور و استانیسلاو زاس دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی حضور داشتند.

این بار رهبران خارجی و نمایندگان رسانه ها در این مراسم شرکت نداشتند و این مراسم به صورت زنده از تلویزیون ملی قرقیزستان پخش شد.

اعتراضات خشونت آمیز ماه اکتبر گذشته در قرقیزستان سبب شد جاپاروف 52 ساله از زندان آزاد شده و به عنوان نخست وزیر منصوب شود و بعدا نیز او عهده دار ریاست جمهوری موقت شد هر چند که بعدا به منظور نامزدی برای دوره کامل ریاست جمهوری از آن کنار رفت.

جاپاروف که از بابت اتهام ربایش یک فرماندار استانی در ضمن یک اعتراضات به مجازات حبس طولانی محکوم شده بود، در جریان ناآرامی های ماه اکتبر مجازات حبسش لغو شد و در جریان کمپی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سادیر جاپاروف به عنوان رییس جمهوری جدید قرقیزستان سوگند یاد کرد

سادیر جاپاروف به عنوان رییس جمهوری جدید قرقیزستان سوگند یاد کرد