مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 ساعت 10:302021-01-28اقتصادي

ایران بیشترین نرخ فرسایش خاک را دارد


استاد پیشکسوت دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی با اشاره به اینکه ایران با میانگین فرسایش 20 تن در هکتار بیشترین نرخ فرسایش خاک را دارد، گفت: فرسایش عاملی است که کیفیت خاک کشاورزی را کاهش می دهد و باروری زمین های کشاورزی را پایین می آورد.

- ایسنا/خراسان رضوی استاد پیشکسوت دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی با اشاره به اینکه ایران با میانگین فرسایش 20 تن در هکتار بیشترین نرخ فرسایش خاک را دارد، گفت: فرسایش عاملی است که کیفیت خاک کشاورزی را کاهش می دهد و باروری زمین های کشاورزی را پایین می آورد.

غلامحسین حق نیا در وبیناری با موضوع خاک میراث طبیعی و محیط زیست که در صفحه اینستاگرام مرکز مفاخر دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دانشمندان و اخترشناسان طی ده ها سال گذشته نتوانستند سیاره ای مانند زمین پیدا کنند زیرا این سیاره بی همتا است و منابع ارزشمندی مانند خاک، آب و هوا را در اختیار دارد.

وی با اشاره به اینکه در هرم زندگی خاک در قاعده و پایه آغاز بشریت است، افزود: برخی به صورت اشتباه خاک را ماده ای می دانند که در همه جا حضور دارد و مورد فرسودگی و آلودگی واقع نمی شود، درحالی که در تمام بشریت تمدن هایی بودند که به علت استفاده نادرست از خاک واژگون شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران بیشترین نرخ فرسایش خاک را دارد

ایران بیشترین نرخ فرسایش خاک را دارد