مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 ساعت 09:252021-01-28اقتصادي

40 درصد بیکاران کشور فارغ التحصیل دانشگاهی هستند


مدیرکل دفتر سیاست گذاری و اشتغال وزارت کار گفت: دو میلیون و 400 هزار نفر بیکار در کشور وجود دارد که 40 درصد آن ها را فارغ التحصیلان دانشگاه ها شامل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، علاءالدین ازوجی در برنامه گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه در یک سال گذشته یک میلیون نفر بیکار شده اند، اظهار داشت: 730 هزار نفر از این تعداد بیمه بیکاری گرفته اند البته مبلغ کمی مانده است که آن نیز به زودی پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه دو میلیون و 400 هزار نفر بیکار در کشور وجود دارد که 40 درصد آن ها را فارغ التحصیلان دانشگاه ها شامل می شود، افزود: سالانه 600 تا 700 هزار نفر ورودی جدید به بازار کار داریم.

ازوجی ادمه داد: سیاست گذاری اشتغال وزارت کار براساس تبصره 18 بودجه حفظ اشتغال، توسعه کسب و کار و برنامه های بهبود وزارت کار است و بر اساس این تبصره از سال 96 تا 99 سالانه 450 هزار شغل ایجاد شده است.

مدیرکل دفتر سیاست گذاری و اشتغال وزارت کار گفت: با تغییری که مجلس شورای اسلامی در تبصره 18 لایحه بودجه ایجاد کرده است تولید ایجاد می شود، اما مشکل اشتغال رفع نخواهد شد و دفتر اشتغال وزارت کار با این تغییرات مخالف است.

بر اساس تبصره 18 لایحه دولت دستگاه ها برنامه سه ساله ای در دست اجرا دارند، اما سازوکاری که مجلس شورای اسلامی برای تبصره 18 ایجاد کرده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 درصد بیکاران کشور فارغ التحصیل دانشگاهی هستند

40 درصد بیکاران کشور فارغ التحصیل دانشگاهی هستند