مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 ساعت 08:552021-01-28اقتصادي

رابطه مالی دولت و نفت باید از درصد دلاری به مبلغ ریالی تغییر یابد


مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس به تشریح برخی محورها و الزامات اصلاح ساختار بودجه پرداخت و گفت: رابطه مالی دولت و نفت باید از درصد دلاری به مبلغ ریالی تغییر یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر، بابک نگاهداری رییس حوزه ریاست مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از محورهای مهم در اصلاح ساختار بودجه تامین منابع پایدار برای بودجه است، گفت: همواره در کشور وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی و ناپایداری این درآمدها به سبب علل مختلف از جمله کاهش ارزش جهانی نفت و یا تحریم های نفتی موجب شده است در سال های مختلف شاهد کسری بودجه، استقراض دولت از بانک مرکزی و نهایتا افزایش نقدینگی و تورم باشیم.

وی بیان کرد: این موضوع یکی از علل مهم بی ثباتی اقتصاد و غیرقابل پیش بینی بودن شاخص های اقتصادی است که موجب کاهش سرمایه گذاری بخش خصوصی و عدم تقویت تولید داخلی می شود.

این در حالی است که در کشورهای دارای ثبات اقتصادی، منابع بودجه نه از محل سرمایه های ملی و منابع ناپایدار بلکه از محل درآمدهای مالیاتی تامین می شود و سرمایه های ملی همچون نفت و گاز و یا دیگر منابع ملی، در خدمت توسعه و پیشرفت در زیرساخت های آن کشورها به عنوان پیشران رشد و حمایت از طبقات آسیب پذیر به عنوان کاهنده فقر قرار می گیرد نه اینکه در بودجه عمومی صرف هزینه های جاری و حقوق و دستمزد شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رابطه مالی دولت و نفت باید از درصد دلاری به مبلغ ریالی تغییر یابد

رابطه مالی دولت و نفت باید از درصد دلاری به مبلغ ریالی تغییر یابد