مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 ساعت 08:352021-01-28اقتصادي

کاهش صادرات چمدانی با کشورهای عضو CIS


معاون دفتر آمار و پردازش اطلاعات گمرکی در یادداشتی با اشاره به اهمیت صادرات از محل تجارت چمدانی برای مرزنشینان، این روند را در سال جاری به دلیل اثرات ناشی از بیماری کوید 19 و تاثیرات مستقیم آن بر تجارتهای کوچک کاهشی دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در یادداشت آرزو غنیون آمده است: در کنار مبادلات تجاری ایران با کشورهای عضو CIS، تجارت محدود و کوچک دیگری نیز در گمرکهای مرزی مستقر در شمال، شمال شرق و شمال غرب کشور از طریق مرزنشینان این مناطق با مرزنشینان ساکن کشورهای فوق صورت می­ گیرد که محدود به اقلام کالایی خاصی بوده و به آن تجارت چمدانی اطلاق می ­شود که ارزش صادرات از طریق تجارت چمدانی، سهم اندکی از ارزش کل صادرات کشور را به خود اختصاص می­دهد.

صادرات به این شیوه عمدتا از طریق 11 گمرک مرزی با کشورهای CIS صورت می گیرد.

صادرات از محل تجارت چمدانی طی 9 ماهه سال 1399 در 9 ماهه سال 1399، در حدود 921 تن کالا به ارزش 2 میلیون و 478 هزار دلار به روش صادرات از محل تجارت چمدانی صورت پذیرفته است.

این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن با ارقامی معادل 74 هزار تن و با ارزش 184 میلیون و 383 هزار دلار ، حاکی از کاهشی معادل 98 درصدی در هر دو شاخص وزنی و ارزشی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش صادرات چمدانی با کشورهای عضو CIS

کاهش صادرات چمدانی با کشورهای عضو CIS