مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 ساعت 08:052021-01-28اجتماعي

لزوم تهیه گزارش انتشار گازهای گلخانه ای پایتحت


رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد داد: گزارشی از وضعیت انتشار گازهای گلخانه ای در شهر تهران تهیه شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سید آرش میلانی ظهر امروز در آیین اختتامیه رویداد بین المللی کلیماتون 2020 ضمن تشکر از برگزارکنندگان این رویداد بین المللی، گفت: در سال های اخیر ظرفیت اکولوژیکی شهر تهران دچار تغییر شده و با توجه به افزایش منابع آلاینده و استفاده از سوخت ناپاک، آلودگی هوای تهران افزایش یافته است.

وی با اشاره به مطالعات کلان انجام شده و گزارش سازمان هواشناسی کشور در خصوص چشم انداز اقلیمی کشورمان، گفت: این مطالعات نشان می دهد که در فلات مرکزی ایران که تهران نیز در آن قرار دارد، در فصول بهار و پاییز تا حدود 7 درصد کاهش بارش داریم که این امر منجر به تشدید وارونگی دما و انتشار ریزگردها می شود.

رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر در ادامه افزود: آخرین گزارش در خصوص انتشار گازهای گلخانه ای که در سال 2010 منتشر شد، نشان می دهد 88 درصد این گازها از مصرف انرژی حاصل می شود که از این مقدار 19 درصد مربوط به مصرف سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی است و از این رو، بر اساس برنامه راهبردی سال 96، مصرف انرژی در بخش حمل و نقل شهری تا پایان برنامه ششم باید 6 درصد کاهش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم تهیه گزارش انتشار گازهای گلخانه ای پایتحت

لزوم تهیه گزارش انتشار گازهای گلخانه ای پایتحت