مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 ساعت 08:002021-01-28پزشكي

افزایش نیاز به مراقبت های حمایتی تسکینی درپی همه گیری ویروس کرونا


نایب رییس شورای عالی اخلاق پزشکی کشور گفت: علاوه بر سالمندی جمعیت و افزایش بیماری های غیرواگیر در دنیا، شیوع برخی بیماری های واگیر از جمله کووید-19، - نایب رییس شورای عالی اخلاق پزشکی کشور گفت: علاوه بر سالمندی جمعیت و افزایش بیماری های غیرواگیر در دنیا، شیوع برخی بیماری های واگیر از جمله کووید-19، نیاز به مراقبت های حمایتی تسکینی را افزوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گروه فلسفه، اخلاق پزشکی و علوم زیستی فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران با همکاری گروه اخلاق پزشکی پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم در راستای تدوین گزارش های سیاستی و برگزاری نشست های متناظر، وبینار جنبه های اخلاقی مراقبت های حمایتی تسکینی را برگزار کرد.

در ابتدای این نشست مجازی دکتر باقر لاریجانی نایب رییس شورای عالی اخلاق پزشکی کشور در مقدمه ای با تاکید بر اصل کرامت انسانی، مفاهیمی همچون کیفیت زندگی و مرگ، ارتباط با بیمار در مراحل پایانی حیات و خانواده وی، بیهودگی درمان، فلسفه اخلاق مراقبت و مدیریت تخصیص منابع محدود را در این زمینه در خور توجه دانست.

وی اظهار کرد: بر اساس اطلاعات سازمان جهانی بهداشت سالیانه 40 میلیون نفر به مراقبت تسکینی نیاز پیدا می کنند که 78 درصد آنها در کشورهای با درآمد متوسط یا پایین زندگی می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش نیاز به مراقبت های حمایتی تسکینی درپی همه گیری ویروس کرونا

افزایش نیاز به مراقبت های حمایتی تسکینی درپی همه گیری ویروس کرونا