مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 ساعت 07:252021-01-28پزشكي

تاجریزی سیاه؛ درمانی برای سردرد و زکام


مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: تاجریزی گیاهی علفی و یک ساله به ارتفاع حدود 50 سانتی متر با ساقه ای منشعب و برگ های آن سبزتیره، - ایسنا/خراسان جنوبی مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: تاجریزی گیاهی علفی و یک ساله به ارتفاع حدود 50 سانتی متر با ساقه ای منشعب و برگ های آن سبزتیره، بیضی شکل و دندانه دار است.

محسن پویان به ایسنا گفت: گل های آن کوچک و سفید و میوه اش کروی شکل، به ابعاد یک آلبالوی کوچک، ابتدا سبز رنگ ولی به تدریج قرمز و پس از خشک شدن سیاه می شود.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی اظهارکرد: از خواص تاجریزی سیاه در طب عوام برای درمان زگیل، درمان آسم، آرتریت، نزله برونشیت، کاهش تب، یرقان و روماتیسم استفاده می کردند؛ همچنین به عنوان ضد درد، خلط آور و معرق نیز مصرف می شده است.

پویان با اشاره به اینکه طبیعت گیاه خیلی سرد و خشک است، ادامه داد: جوشانده برگ و سرشاخه های گیاه برای ضرب دیدگی و کوبیدگی اعضای بدن مفید است.

وی با بیان اینکه برگ گیاه سمی است و از این رو نباید مصرف شود، تصریح کرد: ضماد برگ آن برای تسکین سردرد مفید است، همچنین استفاده از دم کرده برگ و میوه آن به صورت کمپرس و بخور برای درمان زکام و سردرد مفید است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاجریزی سیاه؛ درمانی برای سردرد و زکام

تاجریزی سیاه؛ درمانی برای سردرد و زکام