مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 ساعت 07:252021-01-28پزشكي

بلایی که آلودگی هوایی بر سر روان انسان ها می آورد


آلودگی هوا و سموم تشکیل دهنده آن به قدری خطرناک است که بر روی سلامت روان افراد تاثیرات مخربی دارد و در مناطقی که آلودگی هوا بیشتر است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، فرنگیس شریفی باستان روز پنجشنبه افزود: آلاینده ها به عنوان مهمترین عوارض بر روی سلامت روان افراد به هر میزان، تاثیر منفی بر روند رشد جسمی، عقلی و حتی جنین در رحم مادر خواهد گذاشت و در بزرگسالی مانعی برای بهتر دانستن، خوب فکرکردن، قضاوت درست و در مجموع کارکردهای شناختی آن ها می شود.

وی گفت: متاسفانه سالانه شاهد شیوع اختلالات روانی در سطح جهان هستیم که میلیون ها نفر تحت تاثیر این اختلالات قرار می گیرند.

در پی آن نیز اغلب روانشناسان و روانپزشکان به دنبال علل وقوع آن هستند و هر یک از متخصصان از دیدگاه خود این موضوع را مورد بررسی قرار می دهند.

این روانشناس ادامه داد: چندین عامل می تواند در اختلالات روانپزشکی تاثیر بگذارد که از جمله آن می توان به عوامل ژنتیکی، عصبی و شیمیایی اشاره کرد اما عامل عصبی و شیمیایی بیش از همه مورد تاکید روانپزشکان است.

شریفی باستان تصریح کرد: در این میان آلودگی هوا و ریزگردها نیز به طور حتم تاثیر بسزایی در سلامت روان و زندگی افراد دارند و جزء عوامل محیطی به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلایی که آلودگی هوایی بر سر روان انسان ها می آورد

بلایی که آلودگی هوایی بر سر روان انسان ها می آورد