مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 18:302021-01-27سياسي

ولایت پذیری شاخص پذیرش اعمال افراد در جامعه اسلامی است


امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به گروه های مختلفی که در دوران پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت می کردند، گفت: لایت پذیری شاخص پذیرش اعمال افراد در جامعه اسلامی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله سید محمدکاظم مدرسی امشب در حسینیه ثارالله در مراسم قرار هشتم در جمع خادم یاران رضوی که همزمان با روز تکریم مادران و همسران شهدا برگزار شد، اظهار داشت: در فرهنگ دینی ما پذیرش ولایت به معنای خاص خود یک اصل اساسی است و از آنجا که در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی طرح و نگاه ویژه به این موضوع دارای اهمیت است.

وی افزود: ما درباره هیچ یک از واجبات دین چنین تعبیری نداریم اما در باب ولایت و پذیرش رهبری در فرهنگ دینی ما این روایات را داریم و بر این مبنا مشخص است که ولایت یک جایگاه اساسی دارد و هیچ امری به اندازه ای که ولایت و ولایت مداری موجب امتحان مردم شد و خیلی از مردم در این امتحان مردود شدند، دارای اهمیت نیست.

مدرسی ادامه داد: گاهی ولایت و ولایت مداری به صورتی در زمان سیدالشهدا تجلی پیدا می کند که بسیاری از افراد به عنوان غمخوار به امام حسین (ع) می گویند این راه را ادامه ندهید و امام بیان می کنند من مامور به انجام این رسالتم و باید حضور پیدا کنم و در این راه فقط 72 تن در رکاب امام و ولی خدا به شهادت می رسند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ولایت پذیری شاخص پذیرش اعمال افراد در جامعه اسلامی است

ولایت پذیری شاخص پذیرش اعمال افراد در جامعه اسلامی است