مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 13:202021-01-27اقتصادي

70درصد کشتارگاه های خراسان رضوی باید تعطیل شوند


مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه اغلب کشتارگاه های خراسان رضوی سنتی هستند گفت: 70 درصد کشتارگاه های استان باید تعطیل شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، جواد اعلمی ظهر چهارشنبه در حاشیه کمیته ساماندهی کشتارگاه های شهرستان بردسکن گفت: در سطح استان خراسان رضوی 35 کشتارگاه دام و 14 کشتارگاه طیور وجود دارد که در بخش کشتارگاه های دام 25 کشتارگاه سنتی است که باید تعطیل شوند.

وی افزود: یکی از سیاست های دامپزشکی این است که کشتارگاه های منطقه ای جایگزین کشتارگاه های سنتی شود و در حال حاضر در چند شهرستان استان کشتارگاه های صنعتی در دست ساخت است و فقط 3 شهر مشهد، فریمان و تربت جام دارای کشتارگاه صنعتی هستند و بقیه نیمه صنعتی و یا سنتی هستند.

اعلمی با اشاره به قدمت 40 ساله تنها کشتارگاه شهرستان بردسکن گفت: علی رغم اینکه شهرداری نسبت به بهسازی و تجهیزات این کشتارگاه اقداماتی را انجام داده است، ولی شرایط لازم بهداشتی را ندارد و امروزه این کشتارگاه در مجاورت منازل مسکونی قرار گرفته است که می طلبد با همکاری شهرداری های بردسکن، شهرآباد و انابد نسبت به ساخت یک کشتارگاه صنعتی منطقه ای اقدام شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه اداره کل دامپزشکی نسبت به توسعه پست های قرنطینه دامی هیچ برنامه ای ندارد گفت: استان خراسان رضوی تنه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70درصد کشتارگاه های خراسان رضوی باید تعطیل شوند

70درصد کشتارگاه های خراسان رضوی باید تعطیل شوند