مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 12:352021-01-27اقتصادي

سالانه بیش از 200 هزار تن خرما در فارس تولید می شود


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: این استان با تولید بیش از 200 هزار تن خرما و سطح زیر کشت 32 هزار هکتار رتبه دوم تولید و رتبه چهارم سطح زیر کشت کشور دارد.

- ایسنا/فارس مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: این استان با تولید بیش از 200 هزار تن خرما و سطح زیر کشت 32 هزار هکتار رتبه دوم تولید و رتبه چهارم سطح زیر کشت کشور دارد.

مجیدرضا پاکاری چهارشنبه 8 بهمن در بازدید از سومین نمایشگاه بین المللی و تخصصی تجهیزات و صنایع وابسته به خرما با اشاره به اینکه در 19 شهرستان فارس خرما تولید می شود، گفت: شاهانی، کبکاب و زاهدی یا قصب عمده ترین ارقامی هستند که بسته به مناطق مختلف در این استان کشت و پرورش داده می شود.

به گفته او، در فارس به منظور افزایش کمی وکیفی تولید خرما، توسعه رقم تجاری خرمای مجول در این استان در دستور کار قرار دارد.

صنعت و کشاورزی دو مقوله به هم پیوسته پاکاری، برند سازی و معرفی خرما به داخل و خارج کشور از مزایای برگزاری نمایشگاه دانست و افزود: معرفی ارقام خرما و بسته بندی مناسب، علاوه بر کاهش ضایعات و ارزش افزوده با فراهم کردن زمینه صادرات، ارزآوری مناسب و رونق اقتصادی را به دنبال دارد.

او با بیان اینکه صنعت و کشاورزی دو مقوله به هم پیوسته و مکمل یکدیگر هستند، اظهار کرد: اگر صنایعی وجود نداشته باشد تولید به ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه بیش از 200 هزار تن خرما در فارس تولید می شود

سالانه بیش از 200 هزار تن خرما در فارس تولید می شود