مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 12:252021-01-27اقتصادي

رضایی: ربای بانکی، باعث کاهش ارزش پول ملی شده است


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تاثیر ربا در سقوط ارزش پول ملی، گفت: ربا باعث کاهش ارزش پول ملی ما شده است و همانطور که بانک مرکزی پول منتشر می کند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی و کارآفرینان و اعضای پویش حذف ربا ، پس از شنیدن گزارش ها و نظرات آنها درباره وجود برخی موانع در فعالیت اقتصادی واحدهای تولیدی و صنفی ناشی از اجرای مقررات بانکی گفت: پیشرفت کشور مستلزم اصلاح سیستم بانکی است.

امروز از یک طرف تورم، سیلی به صورت مردم نواخته است، از طرف دیگر، سود غیرشرعی و غیر اقتصادی شبکه بانکی به صورت تولیدکنندگان، سیلی زده است.

رضایی ادامه داد: بسیاری از فعالان اقتصادی وقتی به جلسات کارشناسی دبیرخانه مجمع تشخیص یا جلسات دانشگاهی می آیند، می گویند که بانکها به جای اینکه به تولید ملی کمک کنند به مانعی تبدیل شده اند و در تعامل با مردم و تولیدکنندگان، فقط منافع خود را دنبال می کنند، در حالی که انتظار می رود به رشد اقتصاد کشور، رونق تولید و اشتغال بیاندیشند.

وی افزود: در اقتصاد جهانی، از دهه هفتاد میلادی قرن بیستم که تورم های بزرگ را تجربه کردند، به این نتیجه رسیدند که موضوع تورم را باید از طریق سیاست پولی و کنترل نرخ به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رضایی: ربای بانکی، باعث کاهش ارزش پول ملی شده است

رضایی: ربای بانکی، باعث کاهش ارزش پول ملی شده است