مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 11:152021-01-27اقتصادي

اجرای طرح مدیریت تب برفکی با همکاری سازمان جهانی بهداشت دام


رییس سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه واکسن های تب برفکی تولید داخل کارایی لازم را دارد، گفت: طرح مدیریت تب برفکی با همکاری سازمان جهانی بهداشت دام در کشور اجرا می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی صفر ماکنعلی در نشستی خبری که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، درباره آخرین وضعیت شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور تدابیر انجام شده برای کنترل این بیماری اظهار داشت: سازمان دامپزشکی کشور برای مدیریت این بیماری سه نسخه را برای استان های شمالی، استان های با تراکم با جمعیت تراکم شیوع و استان هایی که در معرض ورود ویروس قرار دارند اجرایی کرد.

ضمن اینکه ما در کشور بیش از 75 میلیون قطعه طیور تخم گذار در واحدهای پرورشی داریم و دیروز تولید تخم مرغ سه هزار و 67 تن بوده که 667 تن آن مازاد است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در واحدهای صنعتی استان خراسان جنوبی گفت: متأسفانه گزارش این بیماری سه هفته با تأخیر اعلام شد و بعد از آن عملیات رصد، پایش، تأیید تشخیص و مهار و مختومه سازی بیماری انجام شد و خوشبختانه در حال حاضر مشکلی در این استان نداریم.

ماکنعلی تصریح کرد: واحدهای حذف شده در این استان طی دوره ای 42 روزه در صورتی که تاییدیه کمیته ممیزی را داشته باشد به چرخه تولید بازمی گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح مدیریت تب برفکی با همکاری سازمان جهانی بهداشت دام

اجرای طرح مدیریت تب برفکی با همکاری سازمان جهانی بهداشت دام