مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 11:002021-01-27سياسي

آغاز طرح جامع شناسایی و مستندنگاری آیین های دینی و سنتی در نطنز


رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان نطنز گفت: طرح جامع شناسایی و مستندنگاری آیین های دینی، سنتی و مهارت های بومی محلی در شهرستان نطنز آغاز شد.

- ایسنا/اصفهان رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان نطنز گفت: طرح جامع شناسایی و مستندنگاری آیین های دینی، سنتی و مهارت های بومی محلی در شهرستان نطنز آغاز شد.

حسین یزدان مهر در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: طرح جامع شناسایی و مستندنگاری آیین های دینی و سنتی و همچنین مهارت های بومی مختص شهرستان نطنز آغاز شد.

وی با بیان اینکه این آثار شامل آثار ناملموس نیز می شود، افزود: شناسایی و ثبت آثار ناملموس در کشور چند سال است که مورد توجه قرار گرفته و در این راستا تاکنون 11 اثر ناملموس شهرستان نطنز در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان نطنز گفت: علی رغم ثبت 11 اثر از شهرستان نطنز در فهرست آثار ملی کشور، همچنان به جایگاه مطلوب ثبت آثار ناملموس نرسیده ایم چرا که بیش از یکصد اثر ناملموس و ارزشمند دیگر وجود دارد که در معرض فراموشی است که باید در اسرع وقت مستندنگاری شوند.

وی تصریح کرد: این توانایی در میراث ناملموس و آیین های سنتی و مذهبی وجود دارد تا با مستندنگاری از نسلی به نسل دیگر منتقل و از آن حفظ و حراست شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز طرح جامع شناسایی و مستندنگاری آیین های دینی و سنتی در نطنز

آغاز طرح جامع شناسایی و مستندنگاری آیین های دینی و سنتی در نطنز