مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 10:402021-01-27اقتصادي

کرمان، استان اول صادراتی کشور/ افزایش صادرات و کاهش واردات در سال جاری


مدیرکل گمرکات استان کرمان با اشاره به اینکه تا پایا آبان ماه امسال کرمان پنجمین استان صادراتی کشور بوده، گفت: با توجه به آمارهای صادراتی محصولات استان، - کرمان استان اول صادراتی کشور است و مسئولان باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند و به فکر تقویت بیشتر این حوزه باشند که می تواند برای کشور مزیت زیادی را ایجاد بکند.

محمدرضا قادر امروز هشتم بهمن ماه در نشست خبری با اشاره به روز جهانی گمرک(7 بهمن ماه) اظهار کرد: شعار امسال به عنوان گمرک حامی احیاء و بازسازی زنجیره تامین نامگذاری شده است.

وی افزود: بیماری کووید 19 موجب محدودیت هایی در بحث ترددها، مسافرت و حتی تجارت خارجی شد که این امر منجر به آسیب جدی به کسب و کارهای دنیا و اقتصاد کشورهای مختلف متضرر شدند.

قادر تصریح کرد: علاوه محدودیت های اعمال شده در دنیا به دلیل شیوع کرونا، محدودیت های دیگری در کشور ما به دلیل تحریم های ظالمانه وجود دارد که به مراتب از محدودیت های کرونایی بیشتر و سخت تر است و این مسئولیت گمرک و سازمان های موثر در تجارت خارجی و تامین نیازهای معیشتی، بهداشتی درمانی و مواد اولیه تولید را سنگین کرده است.

وی با اشاره به اینکه گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی کشور انجام وظیفه می کند و حلقه اول و آخر تجارت خارجی است، بیان کرد: در گمرکات استان کرمان و کشور تدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرمان، استان اول صادراتی کشور/ افزایش صادرات و کاهش واردات در سال جاری

کرمان، استان اول صادراتی کشور/ افزایش صادرات و کاهش واردات در سال جاری