مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 10:052021-01-27پزشكي

اکثر مردان به سرطان پروستات مبتلا می شوند


افزایش سن بزرگ ترین عامل سرطان پروستات بوده و طبق تحقیقات موجود، اکثر مردان پس از 70 سالگی به شکلی از سرطان پروستات دچار می شوند، - ایسنا/زنجان فوق تخصص خون و سرطان گفت: افزایش سن بزرگ ترین عامل سرطان پروستات بوده و طبق تحقیقات موجود، اکثر مردان پس از 70 سالگی به شکلی از سرطان پروستات دچار می شوند، اگر چه شاید هیچ علائم ظاهری وجود نداشته باشد.

حسین عمارلو در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با سرطان پروستات، اظهار کرد: سرطان پروستات یکی از شایع ترین سرطان مردان در دنیا بوده و جزو سه سرطان شایع مردان ایرانی است که معمولاً افراد بالای 50 سال به این نوع از سرطان مبتلا می شوند و در افراد زیر 40 سال نادر است.

وی در رابطه با علائم سرطان پروستات، افزود: ممکن است در مراحل اول هیچ علائمی در مردان وجود نداشته باشد ولی در مراحل بعدی، علائمی مانند ادرار مکرر (به خصوص در شب)، ضعیف بودن یا متوقف شدن جریان ادرار، احساس درد یا سوزش در هنگام ادرار یا انزال، مشاهده خون در ادرار یا منی باشد.

این مسئول با بیان اینکه امکان دارد سرطان پروستات پیشرفته باعث ایجاد درد عمیق در بخش پایینی قسمت پشت بدن، کفل یا قسمت بالایی ران شود، تصریح کرد: با مسن شدن مردان، امکان بزرگ شدن پروستات وجود دارد، به طوری که گاهی اوقات به مثانه با پیش آب راه فشار وارد کند و علائمی شب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اکثر مردان به سرطان پروستات مبتلا می شوند

اکثر مردان به سرطان پروستات مبتلا می شوند