مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 10:052021-01-27سياسي

ضرورت به کارگیری قضات با انگیزه جهت تحول قضایی


اگر بخواهیم تحولی که امروز در دستگاه قضایی ایجاد شده را ادامه دهیم، باید قضات باانگیزه ای را به کار بگیریم، اگر کسی انگیزه نداشته باشد، - تحول رخ نخواهد داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دیوان عالی کشور، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رییس دیوان عالی کشور در جریان سفر به استان هرمزگان، در جمع قضات تجدیدنظر، مسئولین قضایی استان و رؤسای دادگستری شهرستان ها به ایراد سخن پرداخت.

وی در مقدمه با اشاره به سخنان امام علی (ع) در نهج البلاغه، پیرامون نصیحت‎پذیری از موعظه ها و اندرزهای خداوند، در تشریح اهداف سفر به استان هرمزگان گفت: در جریان این سفرها، گروهی از همکاران عالی رتبه دیوان عالی کشور در مدت حدود یک هفته از تمام واحدهای قضایی استان ها بازرسی به عمل می آورند و بر کیفیت کار قضایی همکاران نظارت می کنند، همچنین با بررسی نقایص و آسیب شناسی از پرونده ها راهکارهایی را برای بهبود عملکرد ارائه می دهند.

مرتضوی مقدم با بیان اینکه ارزیابی قضات یکی دیگر از اهداف سفرهای استانی است، گفت: همکاران ما، قضات سراسر کشور را از حیث توانایی، سرعت، علاقه و انگیزه به کار بررسی می کنند، قضاتی که دارای امتیازات بالایی باشند به مقامات ذی ربط معرفی می شوند و از آنها به عنوان مدیران شایسته استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت به کارگیری قضات با انگیزه جهت تحول قضایی

ضرورت به کارگیری قضات با انگیزه جهت تحول قضایی