مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 10:002021-01-27سياسي

عباس آخوندی: ایران مساله اول بایدن نیست


اخیرا یکی از آقایان گفته بود که بایدن و ترامپ دو لنگه کفش یک آدم هستند این چه تمثیلی است؟ با این تمثیل، جهان واقع عوض نمی شود؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، یک عضو سابق کابینه دولت حسن روحانی با تحلیل انتخابات ایالات متحده آمریکا، نتانیاهو و اسراییل را اولین بازنده تغییر قدرت در آمریکا دانست و گفت: در حالی که ایران مساله یک بایدن نیست، جریان بازنده ای در خاورمیانه هست که می خواهد ایران را به مساله اول آمریکا تبدیل و شری را در منطقه ایجاد کند.

عباس آخوندی با اشاره به روی کار آمدن بایدن به عنوان رییس جمهور جدید ایالات متحده گفت: ما از دو منظر می توانیم به تحولات آمریکا نگاه کنیم؛ یکی از داخل آمریکا و دیگری از بیرون.

در نگاه درونی، رییس جمهوری در این کشور حاکم بوده که رسما از نژاد پرستی دفاع می کرد، آمریکا را دو قطبی کرده و در آن شکاف اجتماعی بسیار جدی ایجاد کرده بود.

این شکاف اجتماعی سبب یک سری منازعات اجتماعی داخل این کشور شده بود.

از این منظر، آمریکا در این نگاه موفق شد چنین رییس جمهوری را ظرف 4 سال کنار بگذارد؛ بنابراین اتفاقی در داخل این کشور رخ داده و ما باید این واقعیت را بپذیریم.

با این تمثیل که بایدن و ترامپ دو لنگه کفش یک آدم هستند جهان واقع عوض نمی شودوی افزود: خیلی ها تمایل دارند بگوید اتفاقی رخ نداده و سگ زرد بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عباس آخوندی: ایران مساله اول بایدن نیست

عباس آخوندی: ایران مساله اول بایدن نیست