مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 09:502021-01-27پزشكي

رشد 6 درصدی سرطان در کشور


رییس مرکز تحقیقات سرطان با بیان اینکه 40 درصد سرطان ها قابل پیشگیری و  تا 40 درصد هم علاج قطعی دارند، گفت: هزینه درمان سرطان در ایران حداقل دو برابر سایر بیماری هاست و سالانه 3000 میلیارد تومان هزینه درمان سرطان در کشور می شود.

- رییس مرکز تحقیقات سرطان با بیان اینکه 40 درصد سرطان ها قابل پیشگیری و  تا 40 درصد هم علاج قطعی دارند، گفت: هزینه درمان سرطان در ایران حداقل دو برابر سایر بیماری هاست و سالانه 3000 میلیارد تومان هزینه درمان سرطان در کشور می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمداسماعیل اکبری مشاور عالی وزیر بهداشت و فوق تخصص جراحی غدد و سرطان با بیان اینکه سالانه قریب به 150 هزار مورد سرطان جدید در کشور داریم، گفت: یعنی چیزی حدود 6 درصد رشد سرطان در کشور داریم که علل مختلفی دارد.

وی سن بالا را یک عامل خطر جدی در بروز سرطان دانست و گفت: از آنجا که جمعیت کشور ما در حال پیر شدن است، لذا سن به عنوان یک ریسک فاکتور مهم محسوب می شود، به گونه ای که سن به تنهایی تا 70 درصد در بروز سرطان تاثیرگذار است و 30 درصد باقی مانده به سایر ریسک فاکتورها ارتباط دارد.

دکتر اکبری سرطان ها را به دو دسته ارثی و غیر ارثی تقسیم کرد و گفت: سرطان های ارثی زیر 10 درصد و چیزی بین 5 تا 6 درصد سرطان ها را به خود اختصاص می دهد و بقیه سرطان ها به علل فردی و عوامل خطر در بدن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 6 درصدی سرطان در کشور

رشد 6 درصدی سرطان در کشور