مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 09:452021-01-27پزشكي

نگرانی از خیز موج جدید شیوع ویروس کرونا در خراسان شمالی


رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از نگرانی ها نسبت به خیز جدید شیوع ویروس کرونا در این استان خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از نگرانی ها نسبت به خیز جدید شیوع ویروس کرونا در این استان خبر داد.

دکتر سید احمد هاشمی در نشست خبری که هشتم بهمن ماه در محل دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، خبر از افزایش شیوع ویروس کرونا در استان داد و گفت: طی دو سه روز گذشته تعداد تست های مثبت در استان در حال افزایش است که این امر موجب نگرانی و دغدغه شده است.

وی افزود: زمانیکه تعداد تست های مثبت افزایش می یابد بعد از یک هفته بر تعداد بیماران سرپایی افزوده می شود، هفته بعد از آن تعداد بیماران بستری زیاد می شود که هفته بعدی آن با افزایش مرگ و میر مواجه می شویم.

هاشمی خاطرنشان کرد: طی هفته گذشته تعداد موارد مثبت تست های انجام شده کمتر از 10 درصد بود اما اکنون این رقم طی هفته جاری به بیش از 30 درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا دانشگاه علوم پزشکی تعداد انجام تست های رپید را افزایش داده تا موارد مثبت را سریع تر شناسایی کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اما برداشتن محدودیت ها به معنای آن نیست که مردم به موضوع عادی نگاه کنند بلکه هنوز باید از برگزاری تجمعات خودداری شود و همچنان استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی از خیز موج جدید شیوع ویروس کرونا در خراسان شمالی

نگرانی از خیز موج جدید شیوع ویروس کرونا در خراسان شمالی