مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 09:202021-01-27اقتصادي

اعطای دسته چک به دارندگان چک برگشتی، ممنوع است


بر اساس جزییات تازه از قانون جدید صدور چک، دارندگان چک برگشتی علاوه بر محرومیت از دریافت دسته چک جدید، از طیف گسترده ای از خدمات در شبکه بانکی محروم خواهند بود.

- بر اساس جزییات تازه از قانون جدید صدور چک، دارندگان چک برگشتی علاوه بر محرومیت از دریافت دسته چک جدید، از طیف گسترده ای از خدمات در شبکه بانکی محروم خواهند بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابر اعلام روابط عمومی بانک توسعه تعاون، با توجه به دستور بانک مرکزی بر اساس قانون جدید چک، اعطای دسته چک به دارندگان چک برگشتی رفع سوء اثر نشده تحت هیچ عنوان مجاز نیست.

بر این اساس به موجب اجرای قانون جدید امکان افتتاح هرگونه حساب و صدور کارت بانکی جدید حتی صدور المثنی برای صادرکنندگان چک برگشتی، در شبکه بانکی مقدور نخواهد بود.

همچنین بانک مکلف خواهد بود تا نسبت به برداشت میزان کسری مبلغ چک از کلیه حساب ها و کارت های بانکی و هر مبلغ، متعلق به صادرکننده چک که تحت هر عنوان نزد همان بانک دارد به میزان کسری مبلغ چک اقدام نماید.

بدین ترتیب بانک ملزم به تأمین و برداشت مبلغ کسری چک برگشتی، به ترتیب اولویت، از حساب جاری (برای اشخاص حقـوقی)، حسـاب قـرض الحسـنه پس انداز، حساب سرمایه گذاری های ارزی یا ریالی، عدم گشایش اعتبار اسنادی ارزی یا ریالی و ممنوعیت ارائه دسته چک جدید در سامانه صیاد از جم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعطای دسته چک به دارندگان چک برگشتی، ممنوع است

اعطای دسته چک به دارندگان چک برگشتی، ممنوع است