مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 09:202021-01-27اقتصادي

استفاده از روبل روسیه در تجارت آزاد اوراسیا/نبود ارتباط بانکی مشکل زاست


موضوع استفاده از ارز بسیار مهم است و با توجه به سابقه و تراکنش خوب روبل روسیه، همه کشورهای اوراسیا بر استفاده از این ارز در موافقت نامه تجارت آزاد توافق دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عزت الله ملکی معاون اداره امور بین الملل بانک مرکزی امروز در نشست دیپلماسی اقتصادی ایران و اوراسیا اظهار داشت: یکی از عمده مشکلات ما نبود تسویه وجوه مبادلات و ارتباط بانکی است و اگر این دو مورد در موافقت نامه بین ایران و اوراسیا دیده شود بسیاری از مشکلات از بین می روند.

وی افزود: طبق مذاکراتی که بین رؤسای بانک های مرکزی ایران و اعضای اوراسیا صورت گرفته مقرر شد در اولین فرصت نظرات به دبیرخانه اتحادیه نسبت به ایجاد نهاد فرعی همکاری های بانکی ارائه شود؛ در صورت ایجاد این نهاد قدم بسیار بزرگی برای حل مشکلات و نحوه تسویه وجوه برمی داریم.

ملکی گفت: همچنین برای تسهیل مبادلات تجاری باید نشست های رودررویی بین همکاران بانکی ایران و اتحادیه اوراسیا برگزار شود و از ظرفیت بانک های دو طرف استفاده شود.

معاون اداره امور بین الملل بانک مرکزی تصریح کرد: همچنین یکی از عمده ترین موانع پیش روی روابط بانکی، تبادل پیام های بانکی است که با توجه به اینکه ایران به دلیل تحریم عضو سوییفت نیست برای این امر باید از سیستم های جایگزین استفاده کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از روبل روسیه در تجارت آزاد اوراسیا/نبود ارتباط بانکی مشکل زاست

استفاده از روبل روسیه در تجارت آزاد اوراسیا/نبود ارتباط بانکی مشکل زاست