مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 08:252021-01-27اقتصادي

توسعه شبکه برق رسانی به خطوط مترو در ایام دهه فجر


با اتصال 2 پست برق به شبکه برق رسانی خط 3 مترو تهران، ضریب اطمینان حرکتی قطارها در این خط افزایش یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، آزیتا عارفی مجری خط 3 مترو تهران با اعلام این مطلب گفت: 2 پست برق امیرکبیر و قلعه مرغی (آزادگان) اخیراً در مرحله توسعه برق رسانی قرار گرفته اند و در ایام دهه فجر به شبکه برق خط 3 مترو افزوده خواهند شد.

پست برق امیرکبیر که پیش از این بخشی از برق خط 4 را تأمین می کرد، با کابل کشی های لازم و انجام اقدامات تکمیلی، حالا بخش میانی خط 3 را نیز پوشش خواهد داد.

پست برق قلعه مرغی (آزادگان) هم 9 ایستگاه در بخش جنوبی خط 3 (آزادگان تا چهارراه ولیعصر (عج) و 8 ایستگاه در بخش میانی خط 7 (مولوی تا نواب) را تغذیه خواهد کرد تا به این ترتیب ضمن پایدارسازی جریان برق در خطوط مورد اشاره، شرایط مطمئن تری برای سرویس دهی قطارها فراهم آید.

مجری خط 3 با بیان این نکته که پست های برق عموماً وظیفه تأمین نیروی محرکه قطارها در خطوط و همچنین روشنایی ایستگاه ها و تأمین برق لازم برای قسمت های مختلف هر ایستگاه را عهده دار هستند، گفت : کار ساخت پست های برق امیرکبیر و آزادگان از مدت ها قبل شروع شده و اگر قرار باشد امروز چنین پست های برقی با هزینه های امروزی ساخته شود، رقمی بالای یکصد و پنجاه میلیارد تومان بودجه لازم دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه شبکه برق رسانی به خطوط مترو در ایام دهه فجر

توسعه شبکه برق رسانی به خطوط مترو در ایام دهه فجر