مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 08:002021-01-27اقتصادي

توجه به این نکته در بورس ضروری است!


یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه ما نیازمند توسعه فرهنگ سیاسی پیرامون بازار سرمایه هستیم، تأکید کرد: مقامات و تصمیم گیران باید درمورد اهمیت و چگونگی رعایت استقلال بورس آموزش ببینند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، محمد مهدی مومن زاده با بیان اینکه اغلب مقامات با مدیران و کارشناسان بازار سرمایه، تعامل جدی و ارتباط سازنده ای ندارند و معدود تعامل های برخی از مقامات نیز با فعالان که بازار ثانویه است، اظهار کرد: استقلال بازار سرمایه، فقط با قانون گذاری یا حذف برخی مقررات یا توصیه محقق نمی شود بلکه بیش و پیش از همه، بازار سرمایه باید به عنوان سرمایه ای ملی شناخته شده و پذیرفته شود و اگر چنین فرهنگی ایجاد و تقویت شود، آنگاه استقلال بازار سرمایه و بورس هم رعایت خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه وزن بازار سرمایه زیاد شده و به همان نسبت باید وزن این بازار در تصمیم گیری ها هم بیشتر شود، گفت: رییس سازمان بورس باید در اغلب نهادهای اقتصادی کلان کشور عضویت و حضور فعال داشته باشد و حتی عضو یا مدعو جلسات هیات دولت باشد.

همچنین نهادهایی مانند وزارت صمت، سازمان برنامه و بودجه، وزارت نفت و .

باید استراتژی های سرمایه گذاری خود را با اولویت دهی به اهمیت بازار سرمایه و الزامات رشد شاخص های بورس، تدوین و اجرایی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه به این نکته در بورس ضروری است!

توجه به این نکته در بورس ضروری است!