مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 07:402021-01-27اقتصادي

آغاز عملیات فاز جدید مرمت آسبادهای منطقه حوضدار


رییس پایگاه جهانی شهرسوخته از آغاز عملیات فاز جدید مرمت آسبادهای منطقه حوضدار با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال خبر داد.

- مجید کلانوری امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: باتوجه به اینکه آسبادهای منطقه سیستان در اولویت ثبت جهانی کشور قرار دارد، اقدامات مرمتی با رویکرد تکمیلی آغاز شده تا این مجموعه از آسبادها که کاندیدای ثبت جهانی هستند به بهره برداری برسند.

وی گفت: در این فاز از مرمت این آسبادها، تزیینات خشتی به کاررفته در آسبادها مورد نظر است که منحصر به فرد و مختص منطقه سیستان بوده و سایر استان های کشور از این ویژگی محروم هستند، بنابراین این تزیینات با دقت برداشت شده، طرح های حفاظتی و مرمتی آن تهیه و برای انجام به بخش خصوصی به پیمانکار واگذار شده است.

رییس پایگاه جهانی شهرسوخته افزود: آواربرداری، خواناسازی معماری و نیز استحکام بخشی بخش های آسیب دیده از دیگر اقداماتی است که در این فاز از مرمت این آسبادها در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: آسباد رنده و آسیاد ارگ ورمال جز این سلسله آسبادهای کاندیدای ثبت جهانی هستند و امیدواریم با ثبت جهانی این آثار، تحولی در حوزه میراث فرهنگی و نیز گردشگری منطقه سیستان ایجاد شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز عملیات فاز جدید مرمت آسبادهای منطقه حوضدار

آغاز عملیات فاز جدید مرمت آسبادهای منطقه حوضدار