مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 07:352021-01-27دانش

انجمن علمی-ادبی خانه مداحان برگزار شد


این گردهمایی را بسیار فاخر و ارزشمند می دانم و به عنوان میزبان از حضور برادران آذری، به جهت آنکه دوباره این چراغ را در خانه مداحان برافروختند تقدیر و تشکر می کنم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، اولین گردهمایی آذری زبانان، با شعرخوانی چند تن از شاعرانِ جوان و پیش کسوت در حسینیه خانه مداحان، برگزار شد.

این نشست علمی با مدیریت حاج داود بیدق داری (داور) همراه بود که از سوابق ایشان می توان به تحصیلات دکتری، انتشار چند دیوان شعر، سال های متمادی تدریس در دانشگاه و مراکز علمی کشور و مجامع مختلف مداحان اشاره کرد.

میرسعید سیاح که از اعضای هیئت امنای خانه مداحان و از اساتید پرسابقه جامعه آذری زبانان محسوب می گردد در این جلسه با تشکر از تدبیر مدبرانه هیئت مدیره محترم، مبنی بر امکان برپایی چنین رویداد مهمی که می تواند سر منشأ تحولات جدی در شعر آیینی آذری باشد، آن را مبارک شمرده و ابراز امیدواری نمود که با وجود اینکه این اتفاق، پیشنهاد سال ها قبل از طرف ایشان و به نمایندگی از آذری زبانان بوده با تشکیل این جلسات و آموزش های منظم، بتوان جهش خوبی را رقم زد.

سیاح در سرایش اشعار و بهره بهره گیری مداحان از آن، با ذکر مثال، تذکر موکدی به نکاتی اساسی از جمله: غلو و توهین داشتند که باید دقت بیشتری به این امور در عدم استفاده از آنها در اشعار فارسی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجمن علمی-ادبی خانه مداحان برگزار شد

انجمن علمی-ادبی خانه مداحان برگزار شد