مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 07:352021-01-27سياسي

پزشکی قانونی: کشف بیش از 10 هزار مورد خودزنی با ادعای نزاع برای دریافت دیه


در نه ماهه سال جاری 10 هزار و 231 مورد خودزنی (7هزار و 886 مرد و 2 هزار و 345 زن) که با ادعای نزاع و با هدف دریافت دیه و خسارت انجام شده بود، در مراکز پزشکی قانونی کشف و به مراجع قضایی اعلام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، فرزانه مهدی زاده سرپرست دفتر امور معاینات بالینی سازمان با بیان این مطلب گفت: همچون تصادفات ساختگی، بسیاری از موارد خودزنی که با ادعای نزاع و درگیری انجام می شود، توسط کارشناسان با تجربه پزشکی قانونی قابل تشخیص است آنچنان که در نه ماهه امسال 10 هزار و 231 مورد خودزنی تشخیص و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی افزود: متأسفانه در سال های اخیر مواردی دیده شده است که فرد یا افرادی به قصد کلاهبرداری و اخذ خسارت، با کمک شخص یا اشخاص دیگر صدماتی متعدد و نسبتاً شدید که حتی شامل شکستگی های استخوانی می شود در خود ایجاد می کنند که بعضاً منجر به ایجاد نقص عضوهای ماندگار در افراد می شود.

مهدی زاده اظهار داشت: این افراد با ادعای حدوث این آسیب ها و عوارض در سانحه تصادف (که ساختگی است) و یا با ادعای نزاع و درگیری به هدف دریافت دیه و جبران خسارت به پزشکی قانونی مراجعه می کنند، در حالی که بسیاری از این صدمات ساختگی قابل تشخیص است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پزشکی قانونی: کشف بیش از 10 هزار مورد خودزنی با ادعای نزاع برای دریافت دیه

پزشکی قانونی: کشف بیش از 10 هزار مورد خودزنی با ادعای نزاع برای دریافت دیه