مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 07:102021-01-27پزشكي

توصیه های کرونایی به بیماران ام اس


نایب رییس انجمن ام اس با اشاره به اینکه بیماران ام اس در صورت ابتلا به کرونا داروهای خود را قطع نکنند، گفت: دسته ای از داروهای ام اس، امروز در درمان کرونا هم استفاده می شود.

- جی پلاس ، محمدعلی صحراییان در برنامه طبیب با اشاره به اینکه امروز سوال بسیاری از مبتلایان به ام اس این است که در شرایط کرونا چه کاری باید بکنند، گفت: افرادی که مبتلا به ام اس هستند چه کرونا نگرفته باشند و چه گرفته باشند، به ویژه آن دسته از بیمارانی که داروهایی استفاده می کنند که تغییراتی در سیستم ایمنی بدن ایجاد می کند، نگران آن هستند که این داروها باعث شود که کرونا اثر شدیدتری روی من داشته باشد.

مهر نوشت؛ این متخصص مغز و اعصاب در ادامه توضیح داد: اولین توصیه به این بیماران همان است که به همه جامعه می شود، رعایت فاصله گذاری، عدم حضور در محیط های شلوغ، دوری از ارتباطات زیاد و غیر ملزوم و عدم شرکت در مهمانی و جلساتی که الزامی ندارد.

وی یادآور شد: بعد از آن بیماران تقسیم می شوند به دو گروه، گروه هایی که از داروهایی استفاده می کنند که سیستم ایمنی بدن را تنظیم می کند مثل دسته اینترفرون و گلاتیرامر استات که سیستم ایمنی را پایین نمی آورد، آنها اگر مبتلا به کرونا بشوند تفاوتی با سایر افراد جامعه ندارند، حتی در مواردی دیده شده که اینترفرون ها نقش پیشگیری کننده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های کرونایی به بیماران ام اس

توصیه های کرونایی به بیماران ام اس