مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 07:002021-01-27اقتصادي

علت استعفای دو رییس بورس در 11 ماه چیست؟


یک کارشناس بازارسرمایه استعفای بی سابقه دو رییس سازمان بورس در 11 ماه را واکنشی به مداخلات مغایر منافع سهامداران دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه در واکنش به استعفای شاپور محمدی و حسن قالیباف اصل در فروردین و دی سال جاری اعلام کرد: سازمان بورس، کمترین نقش را در بین مسئولان و دستگاه های مختلف در ایجاد وضعیت نابسامان فعلی بورس داشته اما نواقص دیرپا در به رسمیت شناختن استقلال بورس از سوی اغلب مقامات قوا، موجب شد تا این سازمان نزد افکار عمومی به عنوان عامل اجرای سیاست های دولت برای کنترل سطح عمومی قیمت ها شناخته شود.

وی ادامه داد: این سوظن ، دامن زده شده که اراده سازمان بورس می تواند قیمت ها را تغییر دهد و با چنین نگرش نادرستی، هم دولت و هم مجلس، سازمان بورس را تحت فشار قرار می دهند تا با توسل به شیوه های غیرقانونی، همانند قیمت گذاری دستوری، ارزانی را جایگزین گرانی در بازارها کند.

این در حالی است که سازمان بورس، صرفاً، ناظر، رگولاتور و نهادی بی طرف است و نباید در کشف قیمت های ناشی از عرضه و تقاضای رقابتی، کوچک ترین تأثیر و نقشی داشته باشد.

آقا بزرگی گفت : سال جاری اتفاق جدیدی در بورس افتاد که حضور گروه عظیمی از سهامداران کم تجربه، بی تجربه یا فاقد قدرت شناسایی و تحلیلی لازم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت استعفای دو رییس بورس در 11 ماه چیست؟

علت استعفای دو رییس بورس در 11 ماه چیست؟