مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 07:002021-01-27فناوري

فضای مجازی برای سالمندان مفید است


در وضعیت کرونایی و قرار گرفتن سالمندان در انزوا اگر فضای مجازی به درستی توسط این اقشار استفاده شود می تواند پیامدهای مثبتی در آن ها ایجاد کند.

ام البنین باقرنژاد در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه شبکه اجتماعی یک الگوی ارتباطی است که می تواند شامل ارتباطات شخصی ، خانوادگی، دوستی ، همشهری و هم استانی باشد، اظهار کرد: شبکه اجتماعی به عنوان یک الگوی ارتباطی می تواند شامل شبکه متنوعی از خویشاوندان، دوستان و خوانده باشد و در این میان شبکه خانواده شامل فرزندان و نوه ها و اقوام درجه یک برای سالمندان در اولویت قرار دارد.

وی در خصوص تاثیر شبکه های اجتماعی در زندگی سالمندان گفت: ارتقای کیفیت زندگی و افزایش امید به زندگی منجر به این شده است که انسانها عمر با کیفیت تر و طولانی تری داشته باشند و تحقیقات نیز نشان داده افرادی که از 50 سالگی به بالا به جستجو در اینترنت و موضوعات مختلف آن می پردازند، فعالیت های مغزی بهتری دارند و این امر مانع از مبتلا شدن به آلزایمر شده است.

این متخصص روان شناسی با تاکید بر اینکه مدت زمان سپری کردن در فضای مجازی باید کنترل شده باشد تا ارتباطات کلامی و چهره به چهره حفظ شود، افزود: سالمندان در استفاده از شبکه های اجتماعی باید نکاتی را مدنظر قرار دهند تا به مشکل جدی برخورد نکنند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فضای مجازی برای سالمندان مفید است

فضای مجازی برای سالمندان مفید است