مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 06:402021-01-27پزشكي

گیاهان دارویی ظرفیتی برای ایجاد اشتغال در لرستان/ 18 هزار هکتار کشت می شود


لرستان با قابلیت های منحصر به فرد به ویژه در بخش گیاهان دارویی شناخته شده است، داشته هایی که می تواند زمینه اشتغال خوبی را برای جوانان بیکار این استان فراهم کند.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: زاگرس را دیار قابلیت های مغفول نامیده اند، قابلیت هایی که آب و نان و حتی داروی ساکنان خود را تأمین می کنند تا ظرفیت های این موهبت کم نظیر شگفتی همگان را به دنبال داشته باشد.

مطابق برخی آمارها بیش از 800 قلم گیاه در منطقه زاگرس می روید که از این تعداد بیش از 400 گونه آنها از جمله گیاهان دارویی منحصر به فردی هستند که در این منطقه وجود دارند.

از سوی دیگر لرستان با موقعیت جغرافیایی خاص در مرکز رشته کوه زاگرس یک مرکز پژوهشی بی نظیر در عرصه گیاهان دارویی محسوب می شود، مرکزی که بسیاری از گونه های گیاهی این دیار پرظرفیت را در خود جای داده است.

استانی با تنوع اقلیمی منحصر به فرد و گیاهان دارویی متنوع لرستان استانی با تنوع گیاهی منحصر به فرد و گستردگی و موقعیت اقلیمی هم در مناطق گرمسیری و هم در مناطق سردسیری است که این امر موجب شده گیاهان دارویی زیادی در این استان رویش پیدا کنند.

از سوی دیگر استان لرستان از نظر تنوع اقلیمی یکی از نقاط کمیاب کشور محسوب می شود که همین امر سبب تنوع گیاهان دارویی استان شده است به طوری که مطابق برخی آمارها بیش از 120 گو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیاهان دارویی ظرفیتی برای ایجاد اشتغال در لرستان/ 18 هزار هکتار کشت می شود

گیاهان دارویی ظرفیتی برای ایجاد اشتغال در لرستان/ 18 هزار هکتار کشت می شود