موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - تامين اجتماعي - كميسيون اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - كميسيون اجتماعي مجلس - همسان سازي حقوق بازنشستگان - مجلس شوراي اسلامي - سرمربي پرسپوليس - افزايش حقوق - عبدالرحيم خطيبي - مديريت آب - تمرينات يوونتوس - رياست فدراسيون فوتبال - تالاب قره قشلاق - تركيب استقلال مقابل الاهلي - زييس جمهور منتخب - حوزه صنعت و ساختمان - رقابت هاي جهاني كشتي - فدراسيون ورزش هاي دانشگاهي - دادستان امريكا - كيفيت آموزش عالي - گزارش به آكادمي

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 06:252021-01-27بين الملل

اتحاد بی نتیجه جمهوری خواهان سنا علیه استیضاح ترامپ


چهل و پنج سناتور جمهوریخواه آمریکایی سه شنبه از طرحی برای متوقف کردن دادگاه استیضاح دونالد ترامپ حمایت کردند که راه به جایی نبرد.

این اقدام، - نمایشی از وحدت حزبی بود و برخی آن را نشانه ای می دانند که اجازه نمی دهد ترامپ بابت "تحریک به شورش" علیه کنگره محکوم شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رند پل، از سناتورهای جمهوریخواه آمریکایی این طرح را در صحن سنا به نمایش گذاشت و از این مجلس خواست تا رای بدهد که آیا دادگاه فوریه علیه دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق آمریکا نقض قانون اساسی است یا خیر.

سنای تحت کنترل دموکراتها با 55 رای مقابل 45 رای جلوی طرح آن را گرفت.

اما تنها پنج جمهوریخواه برای جلوگیری از این حرکت به دموکراتها پیوستند و این بسیار کمتر از رای 17 جمهوریخواهی است که برای محکوم کردن ترامپ در دادگاه استیضاح لازم است.

سناتور رند پل پس از آن به خبرنگاران گفت: این یکی از معدود زمانهایی است که شکست در واقع یک پیروزی است.

چهل و پنج رای بدین معناست که دادگاه استیضاح از بدو ورود مرده است.

رند پل و دیگر جمهوریخواهان معتقدند که چون دونالد ترامپ چهارشنبه گذشته مدت زمان ریاستش به اتمام رسید و اینکه محاکمه او با نظارت پاتریک لهی، از سناتورهای دموکرات انجام میشود نه جان رابرتس، قاضی القضات آمریکا، محاکمه او خلاف قا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتحاد بی نتیجه جمهوری خواهان سنا علیه استیضاح ترامپ

اتحاد بی نتیجه جمهوری خواهان سنا علیه استیضاح ترامپ