مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 06:252021-01-27بين الملل

اتیوپی برای مذاکره با سودان شرط گذاشت


در حالی که سودان تاکید دارد ارتشش در داخل مرزهای خود با اتیوپی مستقر است و به دنبال جنگ با هیچ کسی نیست، اتیوپی اعلام کرد، هرگز مذاکرات مرزی با سودان تا پیش از خروج نیروهایش از مناطق مورد اختلاف انجام نخواهد شد.

- در حالی که سودان تاکید دارد ارتشش در داخل مرزهای خود با اتیوپی مستقر است و به دنبال جنگ با هیچ کسی نیست، اتیوپی اعلام کرد، هرگز مذاکرات مرزی با سودان تا پیش از خروج نیروهایش از مناطق مورد اختلاف انجام نخواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، دینا مفتی، سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی در کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد که کشورش به راه حل مسالمت آمیز برای این بحران پایبند است اما از سودان می خواهد از خاک این کشور عقب نشینی کند.

سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی گفت: از نظر ما مذاکره یک پیش شرط دارد که آن بازگشت سودان به منطقه قبلی تحت کنترلش است، پس از آن می توانیم به مذاکرات بازگردیم.

دینا مفتی افزود: هرگونه تلاش احتمالی برای میانجیگری نیازمند این خواهد بود که سودان نیروهایش را به همان منطقه ای بازگرداند که قبل از آخر دسامبر گذشته حضور داشتند و اتیوپی اولین تجاوز به مرزهایش را اعلام کرده بود.

او در ادامه گفت: ما سازوکارها و کمیته های فنی و سیاسی داریم و هر دو کشور نیاز دارند به سازوکارهای حل این بحران از راه گف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتیوپی برای مذاکره با سودان شرط گذاشت

اتیوپی برای مذاکره با سودان شرط گذاشت