مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 05:302021-01-27پزشكي

«چاق ها» زودتر به سرطان مبتلا می شوند


یکی از دلایل شایع سرطان ها چاقی است؛ به ویژه چاقی در ایجاد سرطان روده که از شایعترین سرطانها و یکی از علت های مهم مرگ و میر در جهان است نقش تاثیرگذاری دارد.

-  حسین کامران زاده، فوق تخصص خون و سرطان در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که چه ارتباطی بین چاقی و ابتلا به سرطان وجود دارد؟ ، گفت: عوامل زیادی در بروز سرطان موثرند اما چاقی یکی از دلایل شایع سرطانهاست که در منابع علمی به آن بسیار اشاره شده است.

وی ادامه داد:یکی از دلایل شایع سرطان ها که در منابع علمی به آن بسیار اشاره شده، چاقی است؛ به ویژه چاقی در ایجاد سرطان روده که از شایعترین سرطانها در تمامی جهان و یکی از علت های مهم مرگ و میر در جهان است نقش تاثیرگذاری دارد.

فوق تخصص خون و سرطان افزود: ثابت شده اگر فردی مبتلا به سرطان روده بوده و بهبود پیدا کرده باشد با کاهش وزن می تواند از برگشت این بیماری جلوگیری کند.

چاقی یکی از علل عمده بروز سرطان سینه در خانم ها و سرطان پروستات در آقایان است.

کامران زاده با اشاره علل دیگری که باعث ایجاد سرطان می شوند،گفت:سیگار در بروز سرطان های دهان، حلق و ریه نقش اساسی دارد؛ ضمن اینکه مصرف الکل هم به ویژه همراه با سیگار می تواند باعث ایجاد سرطان دهان، مری، معده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«چاق ها» زودتر به سرطان مبتلا می شوند

«چاق ها» زودتر به سرطان مبتلا می شوند