مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 18:502021-01-26بين الملل

آسوشیتدپرس: آمریکا در فکر احداث پایگاه های نظامی جدید در طول دریا سرخ در عربستان


خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارشی را به قلم جان گامبریل منتشر کرد که در آن مدعی شده آمریکا برای احداث پایگاه های نظامی جدید در طول دریای سرخ عربستان به همراه دو فرودگاه نظامی برنامه ریزی می کند.

- خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارشی را به قلم جان گامبریل منتشر کرد که در آن مدعی شده آمریکا برای احداث پایگاه های نظامی جدید در طول دریای سرخ عربستان به همراه دو فرودگاه نظامی برنامه ریزی می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از این خبرگزاری، او با توصیف کردن این گام به تلاش فوق العاده گفت، ارتش آمریکا از آزمایشی برای انداختن محموله ها در بندر ینبع عربستان صحبت کرده که خط مهم انتقال نفت محسوب می شود.

در این گزارش آمده است: استفاده از بندر ینبع و پایگاه نظامی در تبوک و الطائف در طول دریای سرخ به ارتش آمریکا راهکارهایی را در طول گذرگاه دریایی که مورد حملات مستمر گروه انصارالله یمن قرار می گیرد، می دهد.

اما این خبر در حالی است که روابط آمریکا و عربستان در روزهای نخست دولت جو بایدن به دلیل قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در سال 2018 در شهر استانبول و جنگ مستمر در یمن دچار تنش شده است.

استقرار نیروهای آمریکایی در عربستان حتی اگر موقتی باشد منجر به خشم تندروها می شود به خصوص که عربستان مرکز ظهور اسلام در مکه و مدینه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسوشیتدپرس: آمریکا در فکر احداث پایگاه های نظامی جدید در طول دریا سرخ در عربستان

آسوشیتدپرس: آمریکا در فکر احداث پایگاه های نظامی جدید در طول دریا سرخ در عربستان