مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 16:352021-01-26اقتصادي

عربستان در آستانه از دست دادن سلطه بر بازار نفت


در حال حاضر بحران داخلی در عربستان و روی کار آمدن رقبای جدید، سعودی ها را در معرض از دست دادن سلطه خود در بازار جهانی نفت قرار داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، سعودی ها هم اکنون در داخل عربستان با مشکل کسری بودجه مواجه هستند و در خارج از مرزهای خود نیز از چند جهت با موانع جدی در کنترل بازار نفت مواجه هستند.

یکی از این موانع رویکرد شکل گرفته در حوزه بین الملل برای رفتن به سمت انرژی های پاک بوده که نفت را به عنوان اصلی ترین کالای صادرات عربستان به خطر انداخته و از طرف دیگر شاهد ورود بازیگران قوی تر در بازار نفت هستیم.

اوایل ماه جاری عربستان به شکلی ناگهانی و خوشحال کننده از تصمیم خود برای کاهش عرضه نفت به بازار جهانی خبر داد و وزیر نفت این کشور گفت که پادشاهی عربستان می خواهد به صورت داوطلبانه و برای بالا بردن قیمت یک میلیون بشکه روزانه از عرضه نفت خود به بازار جهانی را بکاهد.

اما از آن زمان به بعد ایران تولید نفت خود را افزایش داد و می خواهد به سطح صادرات 2 میلیون بشکه روزانه یا بیشتر از این میزان برسد که همین امر باعث شد تا قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش یابد.

آژانس بین المللی انرژی چشم اندازی نسبتاً بدبینانه را برای بازار جهانی نفت ترسیم کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربستان در آستانه از دست دادن سلطه بر بازار نفت

عربستان در آستانه از دست دادن سلطه بر بازار نفت