مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 15:302021-01-26اقتصادي

صورتِ سرخ و تنِ سیاه انارستان و انجیرستان/ رنج کشاورز آب ونان نشد!


بزرگ ترین انارستان کشور و زودرس ترین انجیر جهان اینجاست اما همچنان در گمنامی دست وپا می زند؛ نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی راه دلالان را هموار کرده است تا رنج کشاورز برایش آب ونان نشود! - بزرگ ترین انارستان کشور و زودرس ترین انجیر جهان اینجاست اما همچنان در گمنامی دست وپا می زند؛ نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی راه دلالان را هموار کرده است تا رنج کشاورز برایش آب ونان نشود! خبرگزاری مهر - گروه استان ها: لرستان را با عنوان دیار چهارفصل ایران می شناسند، جایی که به لحاظ آب فراوان، خاک حاصلخیز و هوای مساعد در حوزه کشاورزی و دام پروری حرف های زیادی برای گفتن دارد تا از این استان به عنوان قطب برخی محصولات کشاورزی یاد کنند.

این استان در محصول انجیر سیاه با تولید 30 هزار تن دارای رتبه اول کشور، در محصول انار با تولید 65 هزار تن رتبه دوم، در محصول گردو با تولید 21 هزار تن رتبه دوم کشور و با تولید 70 هزار تن سیب جزو 10 استان برتر کشور است.

بخش عمده اشتغال لرستان نیز به همین حوزه کشاورزی وابسته است و آمارها حکایت از سهم 30 درصدی این بخش در اشتغال زایی استان دارد، یعنی تقریباً یک سوم شاغلان لرستان از حوزه کشاورزی امرارمعاش می کنند.

مزیت فراوان؛ سرمایه گذاری اندک! اما برای تقویت این مزیت رقابتی و توسعه ای چقدر سرمایه گذاری صورت گرفته است و نقش بخش کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صورتِ سرخ و تنِ سیاه انارستان و انجیرستان/ رنج کشاورز آب ونان نشد!

صورتِ سرخ و تنِ سیاه انارستان و انجیرستان/ رنج کشاورز آب ونان نشد!