مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 15:302021-01-26ورزشي

نخستین ولیعهد در تاریخ عمان را بشناسیم؟+تصاویر


عمان که توسط سلطان قابوس تا زمان مرگش در سال گذشته به مدت نیم قرن اداره می شد، اکنون یک وارث 30 ساله دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: عمان که توسط سلطان قابوس تا زمان مرگش در سال گذشته به مدت نیم قرن اداره می شد، اکنون یک وارث 30 ساله دارد که بخشی از نسل جدید خاندان سلطنتی جوان قدرتمند خلیج فارس است.

در جریان تغییرات کابینه در اوت 2020، ذی یزن بن هیثم آل سعید پسر بزرگ سلطان عمان به عنوان وزیر فرهنگ، ورزش و جوانان منصوب شد و جوان ترین عضو کابینه محسوب می شود.

در پی انتصاب او به مقام وزارت، رسانه های عمانی حضورها، سخنرانی ها و دیدارهای شاهزاده با شخصیت های منطقه ای و جهانی را برجسته کرده اند، رویه ای که به گمان بعضی ها نشانه آماده کردن او برای مقام ولیعهدی بود.

در منطقه ای که مدت ها تحت سلطه امیران و پادشاهان پیر بود، ظهور ولیعهدهای جوان هیجان زیادی را در میان جمعیت جوان در کشورهای حاشیه خلیج فارس ایجاد می کند.

نقش آنها به برنامه های جاه طلبانه اصلاحات مربوط می شود که برای از بین بردن وابستگی آنها به نفت و ایجاد اقتصاد متنوع با فرصت های شغلی بیشتر طراحی شده است.

ذی یزن بن هیثم آل سعید جوان 30 ساله ای است که به عنوان وزیر فرهنگ، ورزش و جوانان منصوب شده و جوانترین عضو کابینه محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین ولیعهد در تاریخ عمان را بشناسیم؟+تصاویر

نخستین ولیعهد در تاریخ عمان را بشناسیم؟+تصاویر