مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 14:352021-01-26سياسي

سازمان های مردم نهاد در احیای حقوق عامه با دادگستری همکاری کنند


سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی گفت: سازمان های مردم نهاد در احیای حقوق عامه با دادگستری همکاری کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، احمد موقری روز سه شنبه در جلسه مجمع نهادهای مردمی، با اشاره به اینکه یکی از اولویت های برنامه تحولی دستگاه قضا، مشارکت و تعامل با سازمان های مردم نهاد و استفاده از ظرفیت آنها در راستای کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی و نیز کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی است، گفت: سیاست قوه قضاییه، قضازدایی و بازسازگاری و اصلاح مجرمان است.

وی مشارکت در سیاست گذاری، مشارکت در پیشگیری از وقوع جرم، مشارکت در حمایت از بزه دیدگان، مشارکت در میانجیگری و صلح و سازش، مشارکت در نظارت بر اجرای قوانین، مشارکت در فرآیند رسیدگی، مشارکت در باز اجتماعی شدن متهمان و مجرمان را از جمله حوزه های مشارکت نهادهای مردمی اعلام کرد.

وی افزود: قوه قضاییه در تعامل با نهادهای مردمی، به هیچ وجه در امور تشکل های مردم نهاد مداخله نمی کند و افراد در قالب شخصیت حقوقی و پس از ثبت نام در سامانه با دادگستری همکاری خواهند کرد.

موقری، افزایش اطلاعات حقوقی جامعه و جمع آوری گزارش ها و اخبار مردمی مرتبط با قوه قضاییه از طریق نهادهای مردمی را مؤثر دانست و گفت: سازمان های مردم نهاد اهرمی برای نظارت مردم بر مردم و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان های مردم نهاد در احیای حقوق عامه با دادگستری همکاری کنند

سازمان های مردم نهاد در احیای حقوق عامه با دادگستری همکاری کنند