مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 14:202021-01-26پزشكي

ریزش مو تا دو ماه پس از بهبودی ویروس کرونا


یک متخصص پوست و مو، از ریزش مو به عنوان یکی از عوارض کرونا نام برد و گفت: معمولا ریزش موی ناشی از بیماری کووید 19 ممکن است تا دو ماه بعد از بهبودی نیز ادامه داشته باشد.

- جی پلاس ؛ فهیمه عبدالهی، با اشاره به اینکه ریزش موی مقطعی اغلب به دنبال ابتلاء به بیماری های گوناگون ایجاد می شود، اظهار کرد: ابتلاء به بیماری عفونی و تب دار می تواند عاملی برای ریزش موی مقطعی باشد.

مهر نوشت؛ وی، کاهش وزن ناگهانی، مصرف برخی داروها، زایمان و شیردهی را از دیگر عوامل ریزش مو ذکر کرد و افزود: با درمان علت های زمینه ای که باعث ریزش مو شده و مصرف داروهای محرک رشد مو در کنار رفع کمبودهای تغذیه ای، فولیکول مو تقویت می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بیماری هایی نظیر اختلالات تیرویید، کم خونی و بیماری های عفونی را از دیگر عوامل احتمالی ریزش مو ذکر کرد و ادامه داد: این بیماری های می توانند باعث آسیب در بخشی از پوست شده که با ایجاد عفونت های ویروسی و قارچی ریزش مو را به دنبال دارد.

عبدالهی اظهار کرد: درمان کم کاری تیرویید و تأمین کمبود ذخایر آهن و زینک با مصرف داروهای مکمل می تواند ریزش مو را به میزان قابل توجهی متوقف کند.

وی ادامه داد: بیماری هایی که با تب همراه هستند مثل آبله مرغان و سرخک نیز از دیگر بیماری هایی هستند که به ریزش موی مقط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریزش مو تا دو ماه پس از بهبودی ویروس کرونا

ریزش مو تا دو ماه پس از بهبودی ویروس کرونا